This report aims to explore the standards and criteria by which persons willing to join police colleges and academies are selected at the local, regional, and international levels. The report adopted two methods, the descriptive analytical method, and the comparative method. In addition, several colleges were chosen, such as police colleges and academies in the United Arab Emirates, Police Academy of Egypt, besides some colleges from other countries, including the United States, Australia, the United Kingdom, Norway, Finland, Canada, Singapore, the Netherlands.The report has drawn several findings, light will be shed on the two most prominent. First, setting standards for the performance rates of the security work is not a temporary process, but rather a continuous process evolving along with the evolution of life and security reality. Second, the selection of persons willing to join police forces and practice security work within the framework of international standards will result in police personnel at the required level of performance and will avert security organization of failed security missions.Police colleges and academies, under study, attached great importance to the development of training to be in par with the volume of challenges and threats posed in the security realm, on the one hand, and to raise the performance of police forces to international standards in confrontation operations, on the other hand, given that training is the primary means of developing the human factor in the security field. Moreover, security colleges undertake to establish partnerships and collaborations with stakeholders in other police training institutions in several countries, as well as with competent police authorities, with the aim of transferring training and knowledge. Furthermore, several police colleges are keen to provide persons nominated to join them with training on “International Civil Crisis Management”.
أولًا: المراجع العربية
- حاكوامة، لارا أحمد إسحاق (2009). متطلبات المواصفة الدولية 10015 في البرامج التدريبية وأثرها في المدير "أمانة عمان الكبرى- دراسة حالة". رسالة ماجستير، جامعة الشرق الأوسط للدراسات العليا، كلية العلوم الإدارية والمالية.
- الحيدري، زياد عمر (2014). "أيزو التدريب 10015"، الملتقى العربي الأول "معايير الجودة والتميز في المؤسسات العربية"، الأردن.
- سرور، أحمد فتحي (1999). "حول العولمة والجريمة المنظمة"، في الجلسة الافتتاحية للمؤتمر الدولي السادس عشر للقانون الجنائي (بودابست 6 سبتمبر 1999).
- الشحي، أحمد علي (2019). "إدارة الموارد البشرية والأداء – في القطاع الحكومي بين الحاضر والمستقبل". دبي، دار مداد للنشر.
- عادل، أحمد (2011). التدريب الأمني في مواجهة التحديات الأمنية، القاهرة، دار الفكر.
- عبد السلام، مخلوفي؛ وزياد، روشام (2004): "الاتجاهات المعاصرة في التدريب الموجه بالإدارة"، الملتقى الدولي حول التنمية البشرية وخريجي الاندماج في الاقتصاد "المعرفة والكفاءات البشرية"، الجزائر، جامعة درفلة، كلية الحقوق والعلوم الاقتصادية.
- عليوة، السيد (2001). "تنمية مهارات مسؤولي شؤون العاملين"، القاهرة، إيتراك للطباعة والنشر والتوزيع.
- الغزاوي، نجم (2009). "جودة التدريب الإداري ومتطلبات المواصفة الدولية الأيزو" عمان، دار البارودي للنشر.
- الغيطي، أحمد (2011). التدريب الأمني ومقوماته، القاهرة، دار النهضة.
- مشعلة، فاطمة (2017). "معنى المعايير وأهميتها"، من دون دار نشر.
- مصطفى، أسامة عبد الحليم (2015). "إدارة الموارد البشرية.. مدخل وظيفي"، من دون دار نشر، الزقازيق.
- المهدي، سعيد أحمد (2019). "إدارة الموارد البشرية بين العلم والعمل"، سما للنشر والتوزيع، جمهورية مصر العربية، القاهرة.
- موقع أكاديمية الشرطة المصرية، متوافر عبر الرابط: WWW. Police Academy بتاريخ 21/12/2020م.
- النزة، بسام (2013). "دور نشاطات تكوين الموارد البشرية في وضع الفرد المناسب في المكان المناسب: دراسة تطبيقية". مجلة جامعة دمشق للعلوم الاقتصادية والقانونية، المجلد 29، العدد الأول.
- الوزان، السيد حلمي (2014). "التدريب مدخل للتنمية البشرية في الشرطة"، القاهرة، أكاديمية الشرطة – كلية الدراسات العليا.
- القانون رقم 91 لسنة 1975م بشأن إنشاء أكاديمية الشرطة وتعديلاته والقرار رقم 864 لسنة 1976م بشأن اللائحة الداخلية للأكاديمية وتعديلاته.
المواقع الإلكترونية
- OMP, (2020). The U.S. Office of Personnel Management. https://www.opm.gov/policy-data-oversight/hiring-authorities/students-recent-graduates/#url=Pathways-FAQs
- DHS, (2021). Homeland Security, http://www.dhs.gov/homeland-security-careers/cbp-explorer-program 21 https://www.atf.gov/careers/internships
- Criminal justice program, (2021). Protecting America: Careers in Federal Law Enforcement. http://www.criminaljusticeprogramsonline.com/careers-federal-lawinforcement/#How_Can_You_Start_a_Career_in_Federal_Law_Enforcement
- FLETC, (2021). Federal Law Enforcement Training Centers. https://www.fletc.gov/current-partners https://www.usajobs.gov/StudentsAndGrads
- Interpol, (2021). Publications of the Law Library of Congress.
http://www.interpol.int/content/download/11814/82014/version/1/file/POLICE%20BROCHURE.pdf
- NAVO, (2021). The Accreditation Organization of the Netherlands and Flanders. http://nvao.com/
- CKP, (2021). Certificate in Knowledge on Policing. Certificate in Knowledge of Policing (CKP) (d2ht9ze8rzw2uv.cloudfront.net)